İçeriğe geç

Serviste 20 Iş Günü Doldu Ne Yapmalıyım

Tamir süresi 20 günü geçerse ne olur?

Ürünün onarımı için gereken azami sürenin aşıldığı hallerde tüketici, ürünün ücretsiz veya bedelsiz olarak yenisiyle değiştirilmesini talep edebilir. Tüketicinin bu talepleri karşısında satıcı, dağıtıcı, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçı tüketiciye karşı bir zincirleme sorumluluk taşır.

20 iş günü cumartesi dahil mi?

Hizmetin cumartesi günleri mevcut olup olmamasına bakılmaksızın, cumartesi günleri 20 iş günü olarak sayılır. Hizmetin cumartesi günleri personel çalıştırıp çalıştırmaması tüketiciye değil, hizmete bağlıdır. Sadece tatiller ve pazarlar 20 iş günü sayısına dahil değildir.

Yasal servis süresi kaç gündür?

Binek otomobiller, kamyonetler, motosikletler, ATV’ler, motosikletler, scooter’lar, deniz motosikletleri, yatlar, kar motorları ve çekme karavanlar için azami onarım süresi 45 iş günü, diğer tüm mallar için ise 20 iş günüdür.

Telefon serviste kaç gün kalır?

Tüketicinin bu hakkını kullanmasından satıcı, üretici ve ithalatçı birlikte sorumludur. Teknik servis, kendisine teslim edilen malın onarımını azami onarım süresi içerisinde tamamlamak zorundadır. Bu süre genellikle 20 İŞ GÜNÜ olarak belirlenir.

Azami tamir süresi ne kadar?

Maksimum onarım süresi, garanti kapsamındaki ürünleri onarmak için servise sunulan maksimum süredir. Türkiye’de genellikle 20 iş günü olarak belirlenen bu süre, onarım sürecinin gecikmeden tamamlanmasını sağlamak içindir. Peki bu süre aşılırsa ne olur?

Tüketici haklarına nasıl şikayet edilir?

Başvuru, uyuşmazlığın konusunun belirtildiği başvurunun, destekleyici belgelerle birlikte tüketici hakem heyetine sunulmasıyla yapılır. Tüketici hakem heyetlerine başvurular, Ticaret Bakanlığı’nın internet sitesinde yer alan başvuru formu kullanılarak yapılabilir.

Servis gelmezse ne olur?

Okuyucumuza göre, işveren genel olarak hizmet sağlama yükümlülüğünü yerine getiriyor ancak okuyucumuza hizmetten herhangi bir fayda sağlamıyor. İşverenin bu uygulamayı haklı çıkarabilecek özel bir istisnai durum olmadığı sürece, okuyucumuz meşru nedenlerle bildirimsiz fesih hakkını kullanarak işten ayrılabilir.

Garantisi devam eden ürüne servis ücreti ödenir mi?

Garanti süresi içerisinde ürün, malzeme, işçilik veya montaj hatalarından dolayı arızalanırsa işçilik, parça veya başka bir ücret talep edilmeden tamiri yapılır.

20 iş günü Nasıl Hesaplanır?

Hafta içindeki çalışma günleri genellikle Pazartesi ile Cuma arasındaki günler olarak kabul edilir. Bu nedenle, 20 çalışma günü bir haftada 20 güne karşılık gelir. 20 çalışma günü toplam 4 haftaya karşılık gelir. Bir haftada 5 çalışma günü olduğundan, 4 haftada toplam 20 çalışma günü vardır.

Teknik servisler nereye şikayet edilir?

ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Hattı”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken yetkili mercilere yönlendirildiği bir “çağrı merkezi” görevi görmektedir.

iPhone hangi şartlarda yeni telefon veriyor?

Yedek parçalar veya ürünler veya onarılan bir Apple ürünü, orijinal Apple ürününün kalan garanti süresi boyunca veya değiştirme veya onarım tarihinden itibaren doksan (90) gün boyunca (hangisi size daha uzun garanti sağlıyorsa) garantilidir.

Bir ürün kaç defa servise giderse değişir?

Garanti süresi, malların teslimi ile başlar. Garanti süresi içerisinde gerekli onarımlar ücretsiz olarak yapılır. Onarım için bırakılan ürünler en geç 30 gün içerisinde onarılmalıdır. Garanti süresi içerisinde aynı arızayı iki kez veya farklı bir arızayı dört kez yapan bir cihaz ücretsiz olarak değiştirilir.

Beyaz eşya tüketici hakları nelerdir?

yapabilir miyim? Ürün arızalıysa tüketiciler, iade, ürünün arızasız bir ürünle değiştirilmesi, arızaya orantılı fiyat indirimi ve ürünün ücretsiz onarılmasını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir. Satıcı, tüketicinin isteğine uymalıdır.

Hangi durumlarda telefon değişimi yapılır?

Tüketici koruma yasasına uygun olarak, üreticiler veya satıcılar cep telefonlarına iki yıllık garanti sağlar. Bu süre zarfında, cihazlarda üretici kaynaklı arızalar varsa, cihazlar ücretsiz olarak onarılır veya değiştirilir.

Tüketici hakları kaç kere aynı arıza?

Garanti kapsamındaki bir cihazda aynı arıza iki kez meydana gelirse veya farklı bir arıza üst üste dört kez meydana gelirse üretici ürünü ücretsiz olarak değiştirmek zorundadır. Bu haklarınızı kaybetmek istemiyorsanız endüstriyel ürünlerin onarımını yetkili servislere yaptırmanız gerekmektedir.

Araç tamir süresi 45 günü geçerse ne olur?

45 iş günü sonunda tüketici diğer haklarını (iade, fiyat indirimi veya ayıpsız misli ile değiştirme) kullanabilir.

TV tamir süresi kaç gündür?

Garanti belgesi ile satılması gerekmeyen ürün, Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliği’ne ekli listede yer alıyorsa azami tamir süresi 20 gündür. Bu listede yer almıyorsa azami tamir süresi Kanunla belirlenen tamir süresi 30 gündür.

Bir ürünün yasal değişim süresi ne kadardır?

Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.

Servis gelmezse ne olur?

Okuyucumuza göre, işveren genel olarak hizmet sağlama yükümlülüğünü yerine getiriyor ancak okuyucumuza hizmetten herhangi bir fayda sağlamıyor. İşverenin bu uygulamayı haklı çıkarabilecek özel bir istisnai durum olmadığı sürece, okuyucumuz meşru nedenlerle bildirimsiz fesih hakkını kullanarak işten ayrılabilir.

Tavsiyeli Bağlantılar: Öz Insan Ne Demek

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

şişli escort deneme bonusu veren siteler 2025
Sitemap